Goede communicatie kan muren doorbreken. Met elkaar praten, vragen stellen, elkaars standpunten ontdekken en verbeterpunten aankaarten,… Het is de sleutel tot empathie, begrip en vertrouwen. Stuk voor stuk waardevolle begrippen voor meer plezier en geluk op de werkvloer die ervoor zorgen dat we ons goed in ons vel kunnen voelen en dat we het beste van onszelf kunnen geven.
Feedback geven en krijgen van onze collega’s is onmisbaar voor een succesvol leerproces. Enkel door regelmatig stil te staan bij hoe we de dingen aanpakken en de uitkomst ervan, maar zeker ook door de input van anderen over hoe ons gedrag op hen overkomt, wat goed werkt en wat we zouden kunnen bijschaven, is het mogelijk om te groeien, betere resultaten te halen en positieve relaties te blijven onderhouden.
Ook voor leiders en managers is het van vitaal belang om goede, constructieve feedback te geven. Gezonde feedback zorgt niet alleen voor motivatie, maar geeft medewerkers ook nog eens inzicht in de effectiviteit van hun inspanningen en biedt hen concrete ondersteuning om mogelijke verbeterpunten aan te pakken.